تمبر کلکسیونی طلا و نقره، نقش برجسته تختی

تیراژ: 92 قطعه تمبر طلا و 1309 قطعه تمبر نقره، به مناسبت سالروز تولد جهان پهلوان تختی

وزن تمبر : 2.5 گرم طلا و 5 گرم نقره

جنس : طلای خالص 24 عیار(995) و نقره خالص

غلام‌رضا تختی (۵ شهریور ۱۳۰۹ – ۱۷ دی ۱۳۴۶) که با عنوان جهان ‌پهلوان تَختی نیز شناخته می‌شود؛ ورزشکار رشتۀ کشتی آزاد و همچنین فعال سیاسی اهل ایران بود. وی در بازی‌های المپیک ۱۹۵۶ ملبورن توانست پس از امامعلی حبیبی، دومین مدال طلای ورزشکاران ایرانی در بازی‌های المپیک را به دست آورد. او با کسب این مدال، به همراه دو نشان نقره که در بازی‌های المپیک ۱۹۵۲ هلسینکی و ۱۹۶۰ رم از آن خود کرد، تا اکنون پرافتخارترین کشتی ‌گیر ایرانی در المپیک است. تختی همچنین دو قهرمانی و دو نایب‌قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی کشتی جهان و همچنین نشان طلای بازی‌های آسیایی ۱۹۵۸ توکیو را در دوران فعالیت خود به دست آورد. او در کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نیز فعالیت داشت و صاحب بازوبند پهلوانی ایران در سه سال پیاپی بود. تختی همچنین از چهره‌های محبوب و مشهور فرهنگ عامۀ ایرانیان است و در فرهنگ ورزشی ایران، بسیاری وی را نماد «پهلوانی» و «جوانمردی» می‌دانند.

اشتراک گذاری این مطلب در :

رونمایی از تمبر طلا و نقره جهان پهلوان تختی توسط بزرگان کشتی ایران

این مراسم با حضور اساتید و قهرمانان جهان و المپیک مانند:

استاد ابراهیم جوادی

استاد سید علی اکبر حیدری

حاج آقا محمدرضا طالقانی

جناب آقای عباس جدیدی

و استاد رحیم پرنیا، جناب آقای خجسته و اعضای هیات امنای موزه در تاریخ پانزدهم دی ماه هزار و چهارصد برگزار گردید.

یکی از اقدامات ماندگار این موزه طراحی و تولید تمبر طلا و نقره جهان پهلوان تختی است که به مناسبت سالگرد ایشان توسط اساتید و قهرمانان جهان و المپیک رونمایی شد.

حضور این عزیزان در این رونمایی و راهنمایی و پیشنهادات آن‌ها برای برنامه‌های آتی موزه مورد توجه مدیریت و هیات امنا موزه قرار گرفت.

در ادامه تصاویری از این مراسم را مشاهده می فرمایید

تمبر طلا و نقره تختی یکی از جدیدترین آثار کلکسیونی صنایع دستی پرنیا می باشد که 15 دی ماه سال 1400 طی مراسمی با حضور پیشکسوتان کشتی رونمایی شده است.

زمان پیش فروش تمبر طلا و نقره تختی

شنبه پنجم شهریور ماه 1401 پیش فروش تمبر طلا و نقره تختی از طریق وب سایت niyaco.com آغاز خواهد شد و تخفیف ویژه برای 15 روز اول پیش فروش لحاظ خواهد شد. پس شما دوستداران آثار کلکسیونی میتوانید خرید خود را در روزهای ابتدایی انجام دهید.

  • 1309 قطعه تمبر نفره، نقش برجسته جهان پهلوان تختی، 5 گرم نقره خالص، داخل تابلو، به تعداد 1309، سال تولد ایشان.

تمبر کلکسیونی طلا و نقره سعدی
تمبر کلکسیونی طلا و نقره، نقش برجسته استاد هوشنگ ابتهاج (سایه)
keyboard_arrow_up