سکه یادبود(مدالیون) طلا و نقره میش مرغ

مناسبت : حیات وحش ایران

تیراژ : 100 قطعه، به همراه کتابچه دو زبانه فارسی و انگلیسی

جنس : طلا و نقره – (یک گرم طلای 24 عیار و  5 گرم نقره خالص)

میش مرغ سنگین‌ترین پرنده‌ای‌ست که قدرت پرواز دارد و یکی از نادرترین پرندگان در طبیعت ایران است.

میش مرغ در فهرست گونه‌های در معرض خطر اتحادیه جهانی حفاظت (موسوم به فهرست سرخ) در وضعیت “آسیب‌پذیر” قراردارد اما وضعیت آن در ایران، طی سال‌های گذشته به دلیل محدود شدن زیستگاه‌های طبیعی، شکار بی‌رویه و اختلال در مناطق زیست و تخمگذاری آن، در معرض تهدید انقراض قرار گرفته است.

اشتراک گذاری این مطلب در :

پک طلا و نقره مدالیون(سکه یادبود) میش مرغ

شامل یک عدد مدالیون(سکه یادبود) یک گرم طلای 24 عیار نقش برجسته داخل پلکسی نقشه ایران به همراه کتابچه دو زبانه میش مرغ داخل جعبه فاخر ویژه حیات وحش ایران و یک عدد مدالیون نقره خالص 5 گرمی داخل قاب به همراه کتابچه دو زبانه میش مرغ داخل جعبه ایندربورد ویژه حیات وحش ایران.

صنایع دستی پرنیا در ایفای مسئولیت اجتماعی خویش و در ادامه تلاش برای نمایاندن اهمیت گونه های جانوری و گیاهی در محیط زیست و افزایش دانش و آگاهی مردم و جلب مشارکت همگان برای حفظ گونه های نادر اعم از جانوران و گیاهان، این بار به سراغ میش مرغ رفته است تا نظر هموطنان را به ضرورت حفظ یکی از نادرترین گونه های پرندگان موجود جلب کند.

میش مرغ و خطر انقراض

میش مرغ سنگین ترین پرنده ای هست که قدرت پرواز دارد و یکی از نادرترین پرندگان در طبیعت ایران است. میش مرغ در فهرست گونه های در معرض خطر اتحادیه جهانی حفاظت (موسوم به فهرست سرخ) در وضعیت “آسیب پذیر” قراردارد اما وضعیت آن در ایران، طی سالهای گذشته به دلیل محدود شدن زیستگاه های طبیعی، شکار بی رویه و اختلال در مناطق زیست و تخمگذاری آن، در معرض تهدید انقراض قرار گرفته است و به دلیل کاهش شدید جمعیت نگران کننده است. به همین دلیل یکی از جاندارانی است که سازمان حفاظت از محیط زیست برای حفاظت و بقای آن، برنامه عمل ویژه و بلند مدت تهیه کرده و در حال آجرای آن است.

  • ابعاد جعبه : 19.5*26 سانتی متر
  • ابعاد پلکسی : 9.5*9.5 سانتی متر
  • ابعاد کتاب : 15*10.5 سانتی متر
  • قطر مدالیون : 4 سانتی متر
  • عیار طلا : 24 عیار (995)
  • عیار نقره : نقره خالص (999)
سکه یادبود(مدالیون) خرس سیاه بلوچی
استاد علی نصیریان
keyboard_arrow_up